lørdag 23. juli 2011

Brev og bilder fra norske-Gadi

Jeg har fått en ny rosett, mormor!


I dag har Synnøve og jeg vært på tur til Våler i Solør – sammen med mange andre mennesker og hunder!


Da vi sto opp i dag tidlig sa Synnøve at vi skulle til Vålerbanen i dag. ”Tøft”, tenkte jeg – Vålerbanen er jo en sånn racerbane (for biler) – så da tenkte jeg at vi sikkert skulle kjøre rundt der i full fart i Honda’en vår og ha det skikkelig kult!! Det tror jeg hadde vært noe for meg! Men da vi kom dit fikk vi bare beskjed om at vi måtte parkere bilen på banen, og så måtte vi gå et stykke videre – helt til vi traff på noen kjentfolk! Det viste seg at hele Ilseng-gjengen var på plass, i tillegg til en del andre mennesker som jeg også har sett før! Det krydde visst også av halvbrødre der – både store og små! Jeg snakket i grunnen ikke så mye med noen av dem, jeg – holdt meg mest sammen med Bee og Gypsy som jeg kjenner best. Vi satte oss ned midt i hele gjengen – og der ble vi sittende en stund og vente. Det viste seg jo at det ikke var noe race vi skulle være med på – bare en sånn greie hvor vi skulle stå og vise frem hvor vakre vi er og også løpe en runde eller to.


Etter langt om lenge ble det endelig vår tur til å vise oss frem for dommeren (etter prikkedyrene denne gangen også). Siden utstillingen foregikk på en racerbane skulle man tro at det var plass nok til å lage en utstillingsring som var stor nok til at vi RRer skulle få vist frem hvor mye fart det er i oss, men det var visst ingen andre som hadde tenkt på det…! Dommerdama var hyggelig, vi løp litt rundt i sirkler (bokstavelig talt – det var jo ikke akkurat noen langsider der) og jeg sto så pent jeg kunne. Dommerdama bestemte til slutt at jeg skulle få to røde og ett rosa silkebånd – det betydde at hun syntes jeg var Excellent, og jeg vant juniorklassen og fikk CK!! På plassen bak meg kom oldemor Mette og Gypsy – og de fikk også lov til å være med inn igjen litt senere da vi skulle løpe med de andre som hadde fått rosa sløyfe. Imidlertid måtte de gå ut av ringen igjen ganske fort den andre gangen – sammen med flere andre. Til slutt sto vi igjen fem stykker i ringen, og da kom dommeren bort til oss og sa takk for i dag – og det betydde visst at også vi måtte gå ut – så det ble ikke flere sløyfer på meg i dag. Men fordi jeg hadde fått det rosa båndet kunne vi etterpå gå bort til en bod og hente en stor rosa rosett, og så fikk vi med et håndkle (som jeg kan bruke på stranda eller når jeg dusjer) og litt godteri! Det var jo ikke verst!!


Jeg var i grunnen ganske sliten innen vi var ferdig med alt sammen – det var en ganske varm dag, og mye rart å se, lukte og høre. Synnøve sa jeg var veldig flink – ikke bare i ringen, men vi hadde ikke med bur i dag, og likevel lå jeg mye av tiden helt rolig på teppet eller gresset ved siden av Bee og Gypsy og bare så meg rundt.(!)


Før vi dro hjem fikk vi med oss at storebror fikk hannhund-certet, og èn av lillebrødrene mine ble BIM valp! (Pappa Mig er altså pappaen til dem også.)


Dommerdama var svensk og heter Tina Permo og på den gule lappen hun dikterte om meg står det:


Feminin, utmerket hode/uttrykk. Korrekt bitt. Bra øyne/ører. Utmerket hals/overlinje/kropp. Bra ridge. Korrekt svans. Utmerkede vinkler/ben og tasser. Fin pels. Rør seg med bra steg.


Sender med bilde som Mette tok av meg til slutt.


Stor slafsenuss fra



Norske-Gadi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...