tirsdag 26. juli 2011

Brev og bilder fra Therese och Kira:o)

Hejsan


Jag kommer gärna på valpträffen bara det är lungt här hemma.. Så du kan ju räkna med mig i alla fall så hoppas jag att jag kan komma..





Jag skulle anmäla Kira till ras specialen i askersund den 14:e augusti. men så hade jag visst missat att bli medlem i srrs :( så jag han inte..


Men jag ska ställa i ransäter och så funderar jag på Backamoutställningen den 28/8. Har ju inte blivit så mycket ställande nu när jag mått dåligt men ska försöka åka på de som går nu.. Funderar även på stora stockholm och My dog. Får se vad plånboken säger ;)


Kira har varit lite hängig nu ett tag, hon hade en jätte reaktion på en fästing och fick en jätte svullnad av den.. Men det har lagt sig nu och jag tror inte det är någon risk för borelia.. Hon reagerar ganska kraftigt på bett överhuvud taget..


Vi går fortfarande kurs och Kira är jätte duktig, men hon är överallt och ingenstanns hela tiden på kursen.. lite svårt att fokucera ;) Men det är ju så när man är ridgeback och ung.. svårt att få ordning på huvudet och kroppen på en gång ;P


Kira är ett riktigt vattendjur :) Hon blir helt galen då hon ser vatten, det kvittar om det bara är lite i ett dike eller en stor sjö så ska hon bada. Hon var så upptagen av ett dike på en promenad för någon vecka sedan så hon missade ett träd som stog precis brevid diket. Det upptäckte hon först då hon i räserfart sprang med huvudet före in i trädet. Det tog tvärstopp, men det var bara att ruska av sig och fortsätta..


Kira är otroligt försiktig med valpar har vi märkt. Vi var och hälsade på en liten stövare på 10 veckor och Kira tog hand om henne som en liten porslinsdocka ;) Men hon var lite äcklig när hon kom och ville busa när Kira ville vila, Usch tycket Kira då, men den lille fick väll hållas då ;)


Massa kramar Therese och Kira
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...