mandag 6. juni 2011

Minitreffen 4.juni 2011

Alt lå til rette på minitreffen, sol og sommer, glade teenvalper og maskotten Daffy. Mammaene Therese og Synnøve og fanklubben til I-kullet Veronica og Kent-Erik kom for å se på "ungdomsslynglene". Synnøve og Norske-Gadi var først ute og mormor Gadi, mamma Diva og jeg var raskt på plass for å hilse, veldig spente for å se Norske-Gadi live! Ut kom hun sprettende vakker som en sommerdag:) Hun hilste først på mammaen sin og mormor Gadi. Synnøve og jeg hadde jo også et hilserituale og praten gikk;=)) Når Norske-Gadi ble oppmerksom på meg, var jeg ikke forberedt for å si det slik..  Ut av det grønne kom det fra oven en brun kanonkule på 37,5 kg og "mormora" gikk rett i bakken så brillene spratt meteren unna! Så fort jeg fikk igjen pusten kom latteren og jeg lå lenge nede å bare lo, mens hun, Norske-Gadi syntes det var fælandes gøy og overøste meg med nusser, mange og våte!

Så kom Therese med sin Kira og Daffy. Daffy er en springer spaniel! Kira er så vakker og litt mer forsiktig enn Norske-Gadi, så jeg ble ikke overasket denne gangen, men jeg gikk jo med sjøben resten av dagen:O) Alle disse tre jentene var fortsatt i løp. Så vi tobenten deres tok på oss tursko og vandret inn i skogen, så de kunne blir kjente med hverandre! Åhh hvor de hadde det gøy, ruste rundt og hadde seg i et tempo du sjeldent ser, vi snakker jo RR her da, ler.....jeg ble fort klar over at Diva ikke hang med på turen og jeg visste med en gang at hun hadde funnet noe spiselig. Det er jo uten tvil det eneste som kunne ha lokket henne fra å være med på dette var MAT i noen form:(

Ikke kom hun under turen heller og jeg vet jo at Diva alltid vet hvor jeg er og aldri "går hun seg bort" heller! Hun dukket opp nede på tomten når vi kom hjem igjen, siklende og ikke helt seg selv. Lurer veldig på hva hun fikk i seg, opprørt mage hadde hun ihvertfall og kroppspråket var lavt!

Med mine Damer på soveværelset, så Diva fikk det litt kjølig og rolig, ble det mat på tobentene. Veronica meldte også sin ankomst og Kent-Erik kom etter på motorsykkelen. Nyoperert i magen var han og det var veldig modig med tanke på flyvende store hunder, men de hadde fått rast av seg det meste i skogen og veldig varmt var det! Så for hans del, gikk det veldig greit:)

Praten rundt bordet gikk livelig og det ble mange en god latter, når vi fortalte om hyss på våre firbenter ;=))  Jeg koste "gørren" av meg for å si det slik!  Makan til herlige valpeeiere og vakre, goe hunder, skal du lete lenge etter.

En lang, toppen dag og mere lek på de firbente etter de hadde tatt seg en siesta i varmen!  Synnøve og Therese tok mange fine bilder og de sendte de til meg samme kveld:) Objektiv som bare en "mormor" kan være så syntes jeg disse jentene mine var det vakreste jeg har sett og for et lynne, helt i min smak!!!

Dette er ikke siste gangen vi skal treffes, det ble vi enige om. I løpet av sommeren kommer nok flere valper og da kommer disse to også så gjerne igjen, hvis de har den minste mulighet!




























Tusen takk for en herlig dag alle to og firbenter hilser den stolte "mormora"

Vi sees snart igjen:O)) Klem Berit

PS: Mormor Gadi rødt halsbånd
     Mamma Diva blått halsbånd
     Kira uten halsbånd
     Norske-Gadi brunt halsbånd
     Daffy = Daffy
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...