onsdag 8. juni 2011

Brev fra Norske-Gadi

Er du fornøyd med nussene du fikk av meg, mormor??


Jeg lovte deg at du skulle få mange, og jeg holder i hvert fall det jeg lover!! Og jeg er like god på nusser som da jeg var liten og bodde hjemme hos deg, synes du ikke? Hvordan går det med tenna – sitter de på plass enda? Jeg tror egentlig jeg var ganske forsiktig…


Tusen takk for i går, forresten! Det var kjempemorsomt å få komme på besøk! Det som var litt rart var at alt hadde krympet veldig mye siden jeg var der sist…! Stua og terrassen var ikke lenger så stor, og tomta ute var heller ikke så uendelig diger som jeg husket den!? Det var også litt merkelig at den stolen du viste frem og som du sa valper hadde tygget på, var ødelagt aller nederst – nesten på undersiden. Jeg kan i hvert fall ikke ha vært med på å tygge på den – det må ha vært noen av de andre – jeg har aldri gjort sånn ugang, og dessuten hadde jeg i så fall ikke gnaget på den der nede – så liten har da aldri jeg vært!


Beklager at jeg veltet deg (hihi!), men jeg ble jo bare så veldig glad for å se deg igjen – og jeg så at du ikke helt hadde oppmerksomheten på hvor jeg var og hva jeg drev med, men snakket med Synnøve i stedet…!! Du slo deg vel ikke – det var ikke meningen å skade deg, altså – bare finne på litt ”hyss” fordi jeg ble så glad!?


Det var morsomt å få hilse på mamma Diva og bestemor Gadi igjen også – men aller mest moro var det å få leke med søster Kira igjen!! Hun var så kul å ”buse” med – akkurat som før!! Hadde det ikke vært så varmt så hadde vi orket enda mer! Bestemor Gadi var litt unødvendig streng, synes jeg – enda jeg til og med er oppkalt etter henne – men så har jeg jo møtt bestefaren min tidligere og skjønt at sånne besteforeldre tydeligvis kan være både strenge og humørløse, så det beste er nok bare å overse gamlingene – evt. ta igjen med dem... Det hjalp jo ikke på saken at Synnøve oppmuntret både henne og mamma Diva til å sette meg ordentlig på plass enda mye mer enn de faktisk gjorde – hun påstår at jeg trenger det fordi de jeg bor sammen med til daglig ikke er streng nok med meg – den oppsetsige tenåringen kaller hun meg! Det er da ikke sant – sånn unødvendig kjefting trenger jeg da ikke – jeg er gammel nok til å bestemme selv, og dessuten kunne jeg jo i verste fall ende opp med en knekk i selvtilliten…!! Dårlig gjort synes jeg også det var at mamma Diva ikke ble med oss på tur i skogen, men fant et eller annet tydeligvis helt fortreffelig å spise som hun ikke ville dele med oss andre eller fortelle hvor hun fant det! Kira og jeg er da tross alt døtrene hennes, så det minste hun kunne gjøre var å ta oss med til delikatessene!


De andre menneskene som var der virket ganske hyggelige de også. Den eneste jeg ikke er helt sikker på var hun ene, da – hun som sa at hun var min største fan – men samtidig var hun ikke villig til å dele rekesmørbrødet sine med meg!! Jeg tror faktisk hun satte en av de dumme rekene i halsen også – det måtte jo være derfor hun kom med de rare, kremtelignende lydene?? Jeg velger i hvert fall å tro at det var det som skjedde – det kan jo ikke være det at hun ble sur på meg bare fordi jeg slikket litt på maten hennes…?? Det ville i så fall være litt drøyt, da – å liksom skulle irettesette meg - Gadi – mormors egen lille gullklump – rett foran øynene på deg, mormor – og på din egen terrasse!! Da måtte jeg jo også evt. ha sett meg nødt til å vurdere eksklusjon fra fanklubben… Men jeg er storsinnet av natur og blir ikke lett fornærmet, så jeg velger å tro det beste – spesielt siden hun jo ellers virket ganske ålreit… Mener å huske at jeg har hilst på henne før også…


Jeg (og Synnøve) kommer veldig gjerne på besøk mange flere ganger og ser allerede frem til neste invitasjon! I mellomtiden håper jeg at du får anledning til å være sjef for heiagjengen min på RR-spesialen neste søndag (den 12. juni)! Jeg trenger deg virkelig da, for jeg mistenker at den vanlige heiagjengen min svikter meg helt – de skal visstnok til og med prøve å konkurrere mot meg!! Hvis du kommer så kan jeg til og med vurdere om jeg skal holde en aldri så liten turnoppvisning for deg – det er bare det at jeg tror Synnøve ikke blir så blid for det… (Men da kan jo du hjelpe meg? Du og jeg, vet du, mormor!!)


Hils mamma Diva og bestemor Gadi!
Stor slafs og enda flere nusser fra


Norske-Gadi










Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...