mandag 1. august 2011

Brev og bilde fra norske -Gadi





Hei igjen, mormor!
Jeg håper de som ikke ha svart på dette tidligere har et lignende uttrykk som meg på det ene bildet her… (Sånn som jeg får når jeg vet at jeg har gjort noe jeg ikke burde, men håper på tilgivelse likevel…J) Jeg bruker det egentlig ganske ofte – håper at det sparer meg for litt kjeft, men er ikke sikker på hvor godt det virker egentlig… Synnøve mener også at det er ganske avslørende – det er ikke alltid hun egentlig har sett hva jeg driver med, men når hun snakker til meg og jeg kommer med et sånt uttrykk vet hun i hvert fall at jeg har gjort noe som ikke er lov…


Noe annet som jeg har begynt å benytte meg av mer og mer i det siste – uten at det vel egentlig har hatt den store suksessen så langt – er tydelige, oppgitte, høylytte sukk… For eksempel når Synnøve maser om at jeg skal legge meg og jeg slett ikke har lyst – da sitter jeg bare og ser meg rundt – og sukker dypt… Og så tenker jeg at det er urettferdig at det alltid er meg som må gi meg – kan ikke hun gi seg av og til også??


Jeg har blitt helt hektet på bringebær, mormor! Nå lar jeg alle fugler seile sin egen sjø – alt for mye jobb å få tak i dem uansett – da er det mye enklere og bedre med bringebær! Jeg bruker nesa og øynene når vi er i skogen og søker meg frem til det som er av bringebærkratt, og det viser seg å være ganske mye av det over alt! Der blir jeg stående til de andre har gått langt videre – noe som for øvrig er dårlig gjort – de kunne jo vente på meg! Bringebær er jo bare så innmari godt!!!!


Gleder meg til du skal være heiagjeng for meg igjen! Håper det ikke blir alt for mye regn…


Slafsenuss fra
Bringebær Gadi
PS! Vi kommer nå den 13.08. vi, da – fortsatt…





Sender med noen andre bilder også – der jeg driver og tuller litt med Oona og Sture Struts (han lever enda – så vidt…).
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...