søndag 3. juli 2011

Brev fra Kerstin och Themba

Hej!


Essi börjar närma sig höglöpet, jag är förvånad över att Themba tar det så lugnt. Visst han är intresserad av henne, särskilt hennes kiss och bakdel (som hon gärna vänder upp) men inte mer än så. Ännu...

Han går bra ihop med andra hundar, valpar som vuxna, även hanar.

Han gillar att bära, så jag har en "repknut" med mig när vi går ut som han får bära en bit, annars håller han mig i handen eller bär kopplet. Han lägger ner den när han ska lukta/ kissa, sedan tar han upp den när han är klar och ska gå vidare.


Repknuten är bra då han aldrig blir trött på att matte så ofta "tappar" den så han får leta reda på den.


Den är min så den har han bara till låns när vi är ute och jag bestämmer att han får ha den. Förr låg den på hatthyllan, ur fickan stal han den, men numera ligger den i en låda i hallen då han hämtade ner den från hatthyllan för att leka med den.


Den stora glassbiten på en halvliter som han stal ur 2-litersbyttan sjönk tänderna ner i och fastnade så den kunde husse lätt plocka ur munnen på honom. Kunde inte låta bli att skratta åt honom: där stod han med en jättebit gräddglass i munnen och kunde inte tugga och svälja.


Han vaktar ingenting, allt går att plocka ifrån honom även ätbart direkt från munnen ( om man hinner innan han har svalt det) om än något motvilligt. Han stjäl annat också men tuggar inte sönder något, strimlar bara papperslappar ibland, och släpper direkt om man sträcker fram handen och säger tack.


Till hans fördel ska också sägas att han har slutat med att hoppa upp och slå tassarna i bröstkorgen på en när man kommer hem eller han bara vill påkalla uppmärksamhet.


Eftersom jag inte går upp kl. 4 på morgonen (som Themba tycker att jag borde göra eftersom alla andra gör det) trots att han pussar mig och sedan när jag dragit täcket över huvudet kärleksfullt gör rent det öra som går att nå (begriper inte hur han får ner sin stora tunga så långt ner i hörselgången) har han numera börjat med att köra upp någon slemmig leksak i ansiktet på mig när jag konstigt nog inte pigg och leksugen ivrigt hoppar upp ur sängen fast han frestat mig med att fara runt och leka med den i sovrummet.







Kram Kerstin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...