søndag 26. juni 2011

Ines på utstilling i Avesta den 20:juni 2011:O))



På lördagsmorgonen packade jag och Anna bilen för att åka till Avesta på deras nationella utställning. Jag skulle ställa ut Ines och Anna skulle visa upp sin 5 månader gamla Schnauzervalp Sally för uppfödaren. Jag hade med mig tygburen för första gången och hade föreställt mig att jag skulle sitta vid ringen och titta på bedömningen med en kaffekopp i handen och en hund i buren.


Avesta är en av mina favoritutställningar, det är stora gräsmattor och gott om utrymme, ingen fin bruksmiljö eller slottspark bara en vanlig idrottsplats men så skönt att kunna röra sig utan att behöva trampa på någon annans packning.


Det var 25 anmälda i rasen och i juniorklassen startade 5 tikar. Domaren, Laura Cox, från Irland var jättetrevlig och bra med hundarna. Hon tog ganska lång tid på sig med varje hund och kände igenom dem ordentligt. När det var dags för att titta på bettet så backade Ines lite, jag tog tag i hakskinnet för att hålla fast henne men det tillät inte domaren. Hon ville inte skrämma Ines utan tog sig tid och pratade och kelade lite med henne tills hon fick se på tänderna. Klok människa.


Ines skötte sig bra i ringen idag, även om hon är livlig och har svårt för att vara still, och vi fick en riktigt bra kritik och ett CK, jag har uppdaterat under resultat. För övrigt så gick det inte så bra med buren, Ines vägrade att sitta där när det fanns så mycket roligt att göra. Hon vill helst bara leka med alla. Men jag blev tröstad av en snäll man med RR-hane som kom fram och hälsade på Ines och sa att jag hade en så fin och så glad hund. "Det är så här dom ska vara som juniorer om det ska bli bra när dom är 2 år, dom måste tycka att utställning är roligt" och det är väl sant kanske även om matte blir helt slut.












Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...