søndag 6. mars 2011

Hilsen og bilder fra Ines

Hejsan!
Här kommer en liten rapport om Ines. Hon är fortfarande världens gladaste, gosigaste valp och hon är väldigt social. Jag har inte sett att hon har varit reserverad mot någon människa än, hon vill fram och hälsa på både folk och hundar och hon viftar på svansen jämt. Jag är så nöjd med den här hunden, hela hon är perfekt  Men vilken kull det blev, alla är ju lika fina och inte minst så verkar det som om alla har blivit lika trevliga, du måste vara superstolt.

Vi brukar vara på hundträning vid ridhuset en kväll i veckan, vi tränar korta stunder i taget och varvar med att bara kolla in alla duktiga lydnadshundar. Ines ser så rolig ut när hon studerar hundar som fjärrdirigeras eller skickas till rutan, hon sitter helt still med högt huvud och blicken följer varenda rörelse hundarna gör, man undrar vad hon tänker, hon blir iaf helt slut efter dessa träningar så det är nog mycket som går runt i huvudet på henne under den timmen vi är där. Sedan är det ju jobbigt att behöva koncentrera sig på matte när det finns så mycket att titta på runt omkring. Det är tur att vi har ridhusträningarna för det har varit så kallt att vi inte har kunnat träna utomhus, vi få träna lite hemma i köket och sedan går vi promenader med våra hundkompisar de dagar som det går att gå ut.

Här hemma fungerar det bra mellan hundarna, Moira får stå ut med mycket men hon är så tålmodig, Ines tycker t ex att det är jättekul att ta fart och springa under Moira, det gick bra för några veckor sedan men nu lyfter hon upp hela Moira i luften.

Ines är lite mindre än sina syskon, hon väger 26 kg och är 59-60 cm hög. Vi har hittills gett henne valpfoder men nu håller vi på att gå över till vuxenfoder, hon får mat 3 gånger/dag och hon är hungrig mitt på dagen så det fortsätter vi med ett tag. Jag skickar med några bilder på henne som jag tagit nu i veckan, det var kallt ute (som vanligt) så hon står helt ihopkrupen men jag ska försöka ta några bra uppställda bilder på henne snart, så du får se hur hon ser ut när hon sträcker på sig.

Vi har inte anmält till några valputställningar eftersom Ines fortfarande är så väldigt lekfull, jag tror inte att domarna hade kunnat se mycket av rörelser hos henne och jag vill inte behöva dämpa henne i ringen, det blir aldrig bra om man tänker på framtida utställningar. Jag såg att Kerstin skrev om Themba att han fortfarande är väldigt valpig, så är det med Ines också, hon vill bara leka. Jag hade tänkt anmäla till Västerås men fick se att det inte fanns någon valpklass så första utställningen blir nog Österbybruk och då är hon redan junior. Den här veckan jobbar jag mycket eftersom hela övriga familjen är hemma på sportlov och kan ta hand om Ines men imorgon är jag ledig och då ska jag och Ines klickerträna med Emma som går sista året på hundgymnasium i Forshaga, Emma är jätteduktig på att klicka in rätt beteende och det ska bli så roligt att få lite tips.
Ha det bra, kram från Lena och Ines. 










Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...