mandag 3. januar 2011

Hilsen og bilder fra Themba

Hej!
Nyårsafton gick bra, Themba brydde sig inte om raketer och smällare när han var ute och kissade på dagen och kvällen. Tolvslaget sov han över. Lustigt då han ända sedan han kom hem aldrig sovit djupt utan alltid tittat upp när man gått förbi oavsett tid på dygnet.

Jag tror att hjärnan sorterar vad som är viktigt: Matte går upp, vad ska hon göra?/ oviktigt: Det låter utifrån men ingen bryr sig då är det ingen fara. Som att jag inte vaknar av husses väckarklocka som låter mycket, men direkt av min som låter lite.

Han är vacker lillpojken! (opartisk, jag?) men när han står snyggt har jag inte kameran med mig, och har jag det hinner jag aldrig ta något kort, han är inte stilla länge. Husse är lika dålig ( läs urusel) på att ställa hund som att ta kort så det fungerar inte heller.

Kom ut ur duschen häromdagen och såg att Themba hade något i munnen. Den tomma kartan av Isas östrogentabletter mot inkontinens som jag hämtat ut dagen innan visade det sig....Utom räckhåll trodde jag där den låg långt inne på köksbänken mellan väggen och matskålarna, men underskatta aldrig en rr-valp.( Numera ligger det en lapp med texten "Isa medicin" där och tablettkartan ligger i skåpet ovanför spisen.)

Ett samtal till Giftinformationscentralen blev det efter att ha kollat hundfällen i köket och Biabädden i sovrummet där jag hittade några tabletter och delar och smulor av tabletter, så ett 20-tal tabletter hade han fått i sig. Ofarligt enligt dem som en engångsdos, det var inte mer östrogen än i en karta p-piller  och det är inte farligt för en hund på över 20 kilo. 

Kram Kerstin

Themba önskar ett Gott Nytt År och en god fortsättning till alla syskonen och vill skriva några rader till syrran Baby-Gadi:
Ge dig inte med att städa! Som det såg ut här när jag kom hit innan jag fick ordning på det! Saker överallt: Pennor, räkningar, matlistor och en massa småprylar överallt. Numera finns inte något mindre än en brödrost på bänkarna och vardagsrumsbordet och köksbordet är tomma.

Det som låg där ligger numera på de högsta hyllorna i bokhyllorna, i kassar i garderoberna eller i den annars oanvända vinhyllan i köket. Inte nog med att det är snyggt och prydligt, det är bra hjärngymnastik för matte. Hon får leta varje dag efter en  penna, sina glasögon, räkningar, matlistan och  en massa annat. Det tror jag är en bra hjärnaktivitet. Motionerar henne gör jag när vi går ut.

De orepbara glasögonen som husse fick från jobbet som kostade 8.000kr testade jag. De var inte orepbara kan jag tala om. Fick jag något tack för det, för att jag testade dem och påvisade att de inte höll vad som utlovades? Nej, bara skäll.

Mvh Themba

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...