onsdag 8. desember 2010

Hilsen fra Themba

Hej! Kallt och ganska mycket snö här och kallare ska det bli. Hundarna fick färsk rå lammlever i maten igår. Themba slukade den. Kommer ihåg nu hur det var att ha hanhund när jag ser att  Themba inte kan ha något i munnen och kissa samtidigt, något som mina tikar alltid har kunnat men ingen av hanarna...

Themba tycker att tandborstning är jättebra och det är ju positivt. Tyvärr använder han toalettborsten till det.

Themba ser allt och hör allt, inget undgår honom. Blixtsnabb är han också. Ligger han och sover i ett annat rum och man drar ut facket i kylskåpet för att ta fram potatis/ sätta på sig sockor så vips så har han snott en potatis/socka innan man ens hinner reagera. Hittade en oöppnad coca-cola burk under badrumsskåpet när jag städade, med små tandavtryck på, märkte inte ens när han snodde den ur kylskåpet.

Orkiden på bordet i TV-rummet fick jag flytta upp på bokhyllan någon dag efter han kom hem, några dagar senare fick den sällskap av orkideerna som stod i fönstret. Bokkhyllornas övre hyllor/ovansida och byråernas ovansida är fulla av saker. Bordet som stod i hallen och skulle in i förrådet står kvar och är också en bra förvaringsplats än så länge, han börjar få lång räckvidd nu...

Sällskap i duschen fick jag häromdagen, hade nog inte stängt dörren ordentligt. Han kan inte öppna dörrar riktigt än, men det jobbar han på så det är bara en tidsfråga.

Har aldrig haft en hund som pratar så mycket, undrar om det är fler i kullen som gör det. Gnällt har han aldrig gjort. Stänger dörren när jag dammsuger och torkar golvet i ett rum, då sitter han utanför och muttrar över att vara utestängd från det roliga.

Vårt lugna liv är inte lugnt längre, men det blir många skratt åt hans påhittighet och hyss och livet är aldrig tråkigt! Vi är så glada över Themba!

Kram Kerstin






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...