onsdag 23. januar 2013

Brev og bilder fra Norske-Gadi

Mormor – har noen lov til å inndra lommepengene for et helt år???

 

Du skjønner, jeg har kommet opp i et lite problem… Synnøve er ordentlig sur på meg og har sagt at jeg ikke får noe lommepenger, nye klær, halsbånd eller noen ting resten av dette året!!! Mulig jeg bare får havregrøt å spise også….


Alt dette enda jeg ikke har gjort noe som helst – bare vært litt sånn servicehund for å hjelpe henne… Det var på lørdag morgen det skjedde – Synnøve er jo så innmari treg til å stå opp om morgenen når hun har fri – det er jo så ille at frokosten min blir både én og to halve timer forsinket i forhold til på hverdager – det går jo ikke an!! Så som vanlig på lørdag sto jeg derfor opp før henne og sto ved siden av senga hennes for å se om det var mulig å oppnå kontakt slik at hun kunne komme seg opp snart. Og jammen var det heldig at jeg sto der akkurat da, for ”plutselig” hoppet liksom brillene hennes (nesten) helt av seg selv ned fra nattbordet, men jeg klarte å fange dem i luften! Det bare skjedde, altså! Jeg ble så glad for at jeg hadde klart å fange dem at jeg løp rundt senga for vise Synnøve på andre siden hva jeg hadde i munnen – og for å være sikker på at de ikke hoppet av gårde igjen måtte jeg jo ta et godt tak i brillene og holde dem godt fast. Da kom det en liten rar lyd – en liten ”knekk” liksom… DA skal jeg si deg Synnøve våknet raskt og jeg har aldri sett henne komme seg opp av senga så fort – og så sint som hun var!!!
 

Jeg fortet meg å gi henne brillene tilbake rett i hånda, men hun ble ikke noe blidere for det…. Da fant jeg ut at det var best å gå å legge meg igjen og ikke mase mer på frokost en stund… (jeg fikk den litt senere, altså). Og det var da det kom en lang tirade om at jeg ikke fikk mer lommepenger eller nye ting på lenge, lenge – kanskje alltid – og om jeg var klar over hvor mye sånne briller koster??? Det vet jeg vel ikke – jeg har da aldri hatt behov for briller eller vært hos optiker… Serwa har et par briller som hun bruker når hun kjører åpen sportsbil, men jeg tror ikke de var så innmari dyre….?
 

I hvert fall lurer jeg nå på om det virkelig er lov å inndra lommepenger og gi meg havregrøt i et helt år? Når jeg tenker etter, er jeg faktisk ikke sikker på om jeg noensinne har fått lommepenger, men det er kanskje noe jeg burde ha fått, eller er det noen som har underslått dem?? Tror kanskje jeg må spørre Oona, men hun har bare sett overlegent på meg siden det skjedde og sier at så dyre ting har aldri hun ødelagt og at jeg må bare lære å ta konsekvensene av det jeg gjør… Lett nok for henne å si – det skjedde jo bare – og jeg sto bare akkurat der helt tilfeldig!


Håper du har noen råd til meg, mormor – eller kanskje mamma Diva har det – hun har vel litt erfaring på det med briller…?? Foreløpig har det for så vidt ikke skjedd så mye – jeg får fortsatt samme maten og Synnøve er ikke sint hele tiden, men hun rekker kanskje til optikeren i morgen, og da kan det hende hun blir surere igjen… Det er jammen bra jeg er godt herdet fra før ellers kunne jo sånne hendelser fort gått utover mitt gode humør!


Sender med bilde av brillene – det ene glasset sprakk og det andre fikk en liten ripe, men det synes ikke på bildet.



Sender med noen andre bilder fra julefeiringen også – som du ser ganske avslappet på sofaen – godt når det er kaldt ute. Og så noen bilder hvor Oona og jeg tuller litt…



Snakkes,

Slafsenuss fra -21 grader på Stange
Ikke-brilleslange-Gadi




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...