lørdag 31. mars 2012

Hilsen fra Themba

Jag stod och stekte köttbullar och Themba kom såklart ut i köket och tiggde
som vanligt när jag lagar mat. Jag sa åt honom att gå därifrån och otroligt
nog försvann han för en gångs skull snabbt därifrån.
Bara för att direkt komma tillbaka med Bebbe (sitt stora mjukisben) och
ställa sig bredvid mig och hålla upp honom mot mig.

Tänkte han verkligen sälja sin älskade Bebbe till mig för en köttbulle?
Vilket pris sätter han då på mig och Perra? 5 köttbullar? 10 köttbullar?
Eller tänkte han att eftersom matte ibland pratar om Bebbe som om han vore
levande så kanske hon är korkad nog att ge "lille hungriga Bebbe" en
köttbulle?

Themba vill ta med Bebbe ut och leka, men Bebbe får inte vara ute. ( Bara
30 graders tvätt i maskin) så då brukar han ofta lägga Bebbe i fönstret så
han kan se Themba när han är ute. = )

Perras vinterskor är det synd om, de står numera bara i skohyllan och har
tråkigt och inte kan det vara särskilt bekvämt heller. Jag antar att det
var därför Themba tog en av dem och lät den sova i sängen som omväxling.

Kram
Kerstin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...