lørdag 29. oktober 2011

Brev fra norske Gadi ;=))









Hei igjen mormor:)


Mormor - det er meg igjen! Jeg var i Letohallen igjen i formiddag og "hentet" enda en rosa rosett og en kaffekopp (tom, altså)! Det er visst veldig mange utstillinger for tiden - og enda er vi med på knapt halvparten - det får være grenser for hvor ivrige vi skal være, sier Synnøve. Det er jeg jo enig i - selv om man treffer en del kjente, så er det jo litt slitsomt også når man må stå opp så tidlig, og det er så mye rart å se på der. Det er jo morsommere å rase rundt på jordene eller i skogen - men heldigvis drar vi helst på de utstillingene som er relativt nære, så da rekker vi begge deler! Jeg vant juniorklassen også i dag - fikk CK, men likevel syntes dommerdama at det var 3 tisper som var penere enn meg! (2 av dem stilte i åpen klasse. Det var ganske mange flere tisper med, altså - bare så det er sagt...) Altså ble resultatet: Exc 1JKK CK 4BTK. Dommerdama er fra Belgia og heter Rita Reyniers. På den gule lappen dikterte hun: 14 months. Well developed for age. Good proportions in head and body. Good ear and tailset. Correct bite. Very good ridge, just long enough. Nice forechest. Expressive head. Depth of chest good for age. Good earset and hindquarters. Moves well, steady for age. Så da har jeg tydeligvis lykkes i å trene opp lendemuskulaturen min de siste 14 dagene... ;-) Jaja - sånn er det med utstillinger... Ørene mine var hun tydeligvis spesielt fornøyd med, siden hun nevner dem to ganger... I går hadde vi ikke tid til å dra på utstilling - på formiddagen hjalp jeg nemlig Synnøve med å trille hjul til bilen vår og sprute vann på den. Det var bare meg som fikk være med på det, og jeg tenkte at vi sikkert skulle gjøre noe som var morsomt, men så var det egentlig fryktelig kjedelig...! I hvert fall var jeg vakthund og holdt utkikk etter skumle ting mens Synnøve var konsentrert om hjulene og bilen - jeg sa høyt og tydelig fra til henne hver gang jeg hørte det rørte seg hos naboen, men hun var egentlig ikke så takknemlig for at jeg gjorde det... Etterpå gikk vi tur på jordene, og så dro vi hjem til arbeidskamerat Ayorou og Hanne. Da trodde jeg at vi skulle dit for å leke med Ayorou, men han lå visst bare inne foran ovnen og gadd ikke komme ut for å si hei engang... I stedet måtte jeg vente i bilen en stund mens Hanne og Synnøve holdt på inne i stallen - det var visst sånn hestetannpuss igjen. Etter en stund fikk jeg også komme inn og hilse på ponnien Per, som jeg har møtt tidligere. Jeg synes fortsatt han var litt skummel, men kanskje ikke så mye som før - så Synnøve og Hanne gjorde ikke fullt så mye narr av meg som forrige gang jeg møtte ham... Til slutt skulle visst Per frisere seg - dvs. klippe håret sitt, så da dro vi hjem. Etter at vi kom hjem fra Letohallen i dag dro vi også en tur på jordene. Det er like morsomt hver eneste gang, det - å spurte over jordene og løpe av seg masse energi! I tillegg var det i dag godt å få bort noe av den verste ren hund shampo-lukta. Jeg måtte jo vaske meg i går kveld - igjen - og da rant møkkvannet i dusjen... Deilig da i dag å få tilbake det beskyttende jord/gjørmelaget som jeg er overbevist om at huden trenger... Alle var med på turen, selvfølgelig - Inka, Serwa er jo på besøk hos oss igjen om dagen - mormor Eva har lang høstferie i Spania. Sender med bilder som Mette G./Hege N. tok i dag. Det er bl.a. et bilde der jeg hilser på en baby som har flyttet inn hos ene broren til Bee. Jeg har aldri sett et så lite menneske før - det var ganske rart, men morsomt! Hun fikk et stort nuss av meg, og det syntes hun var helt greit! (På det bildet ser du forresten det nyeste halsbåndet mitt - det er visst håndlaget til meg av noen Masai-damer i Kenya - det har visst noe med Fair Trade å gjøre!) Ellers driver vi med de vanlige tingene – jobber, trener og går tur. De siste par ukene har vi vært på mini-RR-treff på tirsdager der vi trener litt lydighet, utstilling og sånn. Bl.a. så har flere av halvbrødrene mine vært der – og i tillegg til at de ligner på meg utenpå så har de en tendens til å gjøre ganske mye ut av seg – ergo lik meg på den måten også, sier Synnøve!?! Derfor mener hun visst at nettopp vi – Mig-barna – har ekstra godt av å trene og stimulere hodene våre regelmessig og variert slik at vi blir slitne og ikke finner på så mye hyss! På onsdager har vi da den andre treningen – nå er det litt for mørkt til å være i skogen, så vi har gått over til mer lydighet der også. Det begynner å bli ganske kaldt nå, så Synnøve lovte å ta med teppe eller helst jakke til meg neste gang, for jeg ble litt skjelven i fellesdekken til slutt forrige uke… Hils alle! Snakkes! Stor slafsenuss fraNorske-Gadi med fine ører..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...