tirsdag 11. oktober 2011

Brev fra norske Gadi ;=))




Gratulerer med dagen, mamma Diva!! Håper du har hatt en morsom dag – bedre enn den jeg har hatt, i hvert fall… Jeg har vært i Vikingeskipet på Hamar og kastet bort mesteparten av en flott høstdag på en sånn stå-pent-og-løpe-elegant-i-ring-greie – IGJEN!! Det gikk vel ikke akkurat sånn veldig bra, men jeg fikk da Excellent og plassert som nummer 3 i juniorklassa, så da var det vel ikke helt galt …! Jeg slapp å få nok en sånn rosa rosett med hjem i dag – det var det vel i grunnen svært få som fikk – ingen av de andre juniorene heller. Dommeren hadde nok tatt på seg blå-gule eventyrbriller i dag – det var enkelte ting som var nesten litt for opplagt, og andre ting som ikke hang helt på greip, for å si det sånn… Han heter Hans Almgren, og på den gule lappen min står det:Bra størrelse. Utmerket kjønnspreg. Utmerket pigment. Velrundede øyne. Bra kjaker og bitt. Velansatte ører. Rundet hals. Fin overgang nakke/rygg. Bør få mer muskulatur i lendeparti. Lengde passende ei tispe. Mørk farge, jevn. Rørelse med noe kort steg bak. Artig temperament. Viser seg vel. Det der med at jeg ikke har nok muskulatur i lendepartiet skjønner jeg – og ikke bare jeg – fint lite av… Ett av mine kallenavn er jo nettopp Muskelbunten – og ingen skal komme og si at ikke jeg trener!! Riktignok er jeg slank (som man skal være, i følge legen min) så jeg har ikke akkurat noe spekklag i lendepartiet, og jeg har i hvert fall enorme, velutviklede muskler i hoftene/bakbeina – mulig at det gjør at lendepartiet ser litt smalt ut, men likevel…!?! Dersom dere har noen tips om å trene opp muskulaturen i lendepartiet (uten at lårmusklene blir større – de er nesten for store som de er), er det bare å komme med dem… Personlig så tenker jeg at jeg må få lov til å hoppe opp mer med forbeina – opp på bord/benker/mennesker, osv. – det er jo Synnøve sin skyld at jeg ikke gjør mer av det – hun blir jo så sur! Kanskje han hadde sett bevegelsene mine bedre og sett at jeg har lange nok steg dersom jeg hadde fått lov til å løpe en runde eller to alene??? Jeg var nemlig den eneste som ikke fikk anledning til det – jeg løp bare i fellesrundene først og til sist med de andre…!! Synnøve var ikke akkurat fornøyd med det – hun mistenker at dommeren for lengst hadde bestemt seg og gadd ikke bruke mer tid… Vel, vel – i hvert fall har jeg et ”artig temperament”….!! Det er da noe! Og jeg var veldig flink, sa Synnøve. Ikke var jeg redd for dommermannen – jeg lot ham klå på meg over alt, jeg sto stille og pent hele tiden jeg skulle, og jeg løp så godt jeg kunne da jeg fikk lov til det – det var det ikke alle som gjorde… De fleste andre kjente i den vanlige gjengen var der – i tillegg til mange andre – og det er vel så som så hvor fornøyde de er også… Jeg synes det var kjempemorsomt at Malin G. også var der – hun tullet masse med meg, og jeg er jo ikke akkurat den som er vanskelig å trekke opp…. Oldemor Mette tøyset litt med meg hun også, så vi fikk da noe moro ut av timene vi var der! (Synnøve sitter jo bare der og sier ”nei; nei, sa jeg; legg deg; ro deg ned; ikke dra i båndet; ikke rot i den ryggsekken”, osv, osv – hun er jo bare så negativ og så kjedelig å være med på tur…!!) Etterpå dro vi hjem og gikk en tur på jordet – og jeg fortsatte spurttreningen min på de store, åpne flatene – så kanskje det til slutt hjelper på lendepartiet…?;-) Nå ligger jeg på sofaen og er kjempesliten – jeg orker nok ikke store feiringen på dine vegne i dag, mamma… ”Onkel” Erland har visst også bursdag i dag – han er ute på en båt og skvalper rundt i Nordsjøen et sted… Sender med noen bilder – et av dem fra da jeg fikk smake bløtkake for hittil eneste gang. Det var ikke på bursdagen min, men bare et par dager etterpå…! (Men det var ikke noe lys på kaka, og den smakte egentlig litt rart…) Har du fått kake i dag, mamma? Også er det et par bilder der jeg trener kroppen min – bl.a. et fra da jeg har ”kick” på svabergene ved Mjøsa – det er ganske kult å rase rundt der nede og samtidig prøve å unngå bølgene!! Håper det går greit med dere! Stor bursdagsnuss til mamma Diva, slafsenuss til bestemor Gadi og et stort slafsenuss til mormor Berit!fraen sliten Gadi med lite muskler, men et artig temperament…







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...