tirsdag 12. april 2011

Ines har vært på utstilling, hilsen og bilder.

Hej!
Nu finns kritik och bilder från dagens utställning på min blogg. Ines skötte sig jättebra i ringen men hon var överdryg  utanför ringen då hon ville fram till alla hundar och deras ägare för och hälsa, leka med alla barnen som var där och jaga hårtussar från pudlar (och andra pälsraser) som flög runt på golvet. Inte en till utställning utan bur, det blir till att köra igång med burträning bums.
 
Hon fick bra kritik, ser på bilderna att jag ställde till det med halsskinnet själv, såg så bra ut från min sida men jag borde ha dragit ner det, för det såg inte bra ut från domarens sida.
För övrigt så håller jag med om allt som domaren skrev:
 
Dalarnas kennelklubbs valp- junior och veteranutställning i Avesta 110409.
Domare: Sonny Ström.
Placering 1, HP, BIR, Grupp 2
Domarkritik: Tikvalp feminint huvud och uttryck. Vackra ögon. Bra skalle. Ngt hakskinn, utm hals och rygg, ngt avfallande kors. Utm ben och tassar. Ngt knappa vinklar fram, välvinklad bak. Rör sig med bra drive, fin päls, färg och ridge. Öppen, trevlig.
 
Nu ligger en trött Ines och sover men snart ska hon väckas för kvällspromenad med tre Collies, en Beagle, en Schnauzer och en Cairnterrier, salig blandning av hundar.
 
Ha det bra, kram.  Ines blogg.
 
 




 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...