søndag 21. november 2010

Themba og hans mamma Kerstin har vært nede og inspisert sjøen o))

Hej!

Allt är fortfarande bra här.

Skickar några bilder från när jag och Themba var nere vid en båtbrygga och på stranden. Tänkte att när han såg den stora sjön att han skulle bli lite förundrad och stå stilla så jag kunde ta några bra bilder, men inte då. Han racade runt och stannade bara för att undersöka olika lukter och föremål. Hade inte en tanke på att någon av oss skulle gå ut på den hala, lutande och rangliga bryggan, men Themba sprang direkt ut på den innan jag hann hindra honom.

Hade jag ropat på honom så hade han förmodligen halkat och ramlat i på tillbakavägen. Så jag stod bara stilla och tyst och tog ett kort. Han gick lugnt tillbaka till stranden när han tittat klart så då slapp jag ta årets första bad för att hämta honom om han ramlat i vattnet. *S*


Hade inte heller en tanke på att när han gick bakom en uppallad upochnervänd mindre båt att när jag ropade på honom att han inte skulle ta samma väg tillbaka utan till min häpnad tog ett stort hopp upp på den, landade på magen och kravlade sig över den....Han växer så det knakar och tänder tappas och nya kommer. Inte helt rumsren ännu, det blir någon pöl inne ibland när vi inte är tillräckligt uppmärksammma. Det tar vi med ro, det kommer med åldern när han kan hålla sig.
Kram Kerstin




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...