onsdag 27. oktober 2010

Hilsen fra kjekke Themba (Mister Purple)

Jag var hos veterinären med Themba idag. Essi flätade till honom igår så han fick ett litet sår på kinden. Idag var kinden svullen så jag ringde till veterinären. De hade bara en akuttid så den tog jag. Veterinären konstaterade att det inte var något mer än ett litet hål (svullnaden berodde på smällen/stöten), gjorde rent såret med varmt vatten och så fick han Metacamtabletter som han ska äta i 4 dagar mot svullnaden.

Nåja, hellre ett veterinärbesök för mycket än ett för lite, skadan kunde varit värre än den såg ut eller så kunde det varit början till en infektion och då blir det fort illa. Nu kan vi sova gott inatt.

Themba var otroligt duktig: I taxin där han satt på golvet framme med mig, när jag vägde honom (12 kg väger han och han är slank), i väntrummet, (ville hälsa på alla människor och alla hundar) när han hissades upp på undersökningsbordet och när veterinären gjorde rent såret.

Hade med mig en rulle hushållspapper om det skulle hända en olycka i taxin men inte en droppe förrän vi kom hem, då skvalade det länge.
Trodde han skulle sova resten av dagen och kvällen efter den upplevelsen, men inte då. Han sov en timme nu är han pigg igen. Perra hälsar. Kram Kerstin


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...