lørdag 23. oktober 2010

Brev fra Baby-Gadi (Miss Blue)

Hei mormor!

Nå er jeg på et sted som heter ”jobb” og akkurat nå tar jeg meg en liten blund under dyna med grandtante Oona (hun skjønte at jeg var trøtt og kald, så da var hun ikke så sur heller da jeg krøp forsiktig inntil henne…). Her er det ellers ganske kult – har herjet litt med en hårete sak – tror det er en hund – heter visst Shih Tzu, eller noe sånt – men hun ble litt sliten etter hvert så hun måtte legge seg. Har også sett en større hund som visstnok heter Border Collie – den hilste jeg ikke på, for den var litt redd meg og jeg hadde ikke så lyst til å snakke med den heller.


Å kjøre bil i går kveld var egentlig helt greit – det var ganske koselig å sove på fanget til Hege. Etter langt om lenge var vi endelig fremme, og her i Norge er det ganske kaldt!! Brrr! Mørkt var det også, men bedre i dag. Da vi kom frem i natt var alle ganske trøtte – de voksne hundene gikk og la seg med èn gang, og den nye mora mi sa at hun orket ikke styre med bur og greier da (hva nå enn jeg skal med det…?), så jeg skulle få sove i senga i natt. Det var veldig koselig – da lå mutter’n på den ene siden av senga, og grandtante Oona og tremenning Serwa på den andre siden, og jeg i midten! Jeg måtte ligge heelt stille, sa Serwa til meg, men det var greit, det – for jeg var egentlig fortsatt ganske trøtt. Jeg sov uten et kny helt til tjue over sju i dag tidlig – da sto Synnøve opp, tok på seg mer klær, vekket meg og tok meg vekk fra den gode varme senga og bar meg rett ut i -8 kalde grader og forventet at jeg skulle tisse der ute!!! Jeg måtte til slutte bare gjøre det, da – for det var visst ikke lov til å komme inn i varmen igjen før jeg hadde tisset en stor skvett. Senere var det godt med frokost – ganske god mat her i Norge også – og så ut igjen og kjøre bil til ”jobben” – jeg satt helt stille i bilen og sa nesten ingenting.


Grandtante Oona og tremenning Serwa er litt sure på meg hvis jeg er litt for direkte på dem eller hvis jeg ikke er helt stille når de mener det skal være rolig (men det er jo ikke så lett, da – for de sover jo hele tiden, så det blir litt kjedelig!). Men de er allerede litt mindre sure enn de var i går kveld, så jeg tror kanskje jeg skal få blidgjort dem mer og mer hvis jeg bare er forsiktig. Den veldig gamle damen Inka liker meg overhodet ikke, så henne er det best å unngå – dvs. hun unngår jo meg så godt som mulig hun også, da. Hun hadde visst egentlig ikke tenkt å stå opp, ikke tenkt å spise frokost og ikke bli med på jobben i dag – og det hadde visst noe med meg å gjøre, men det gikk visst litt bedre da jeg måtte være på et rom for meg selv en liten stund mens hun fikk stått opp og spist frokost og sånn. Her på jobben har hun visst uansett alltid et eget rom hvor det er stille og hun får være for seg selv, så jeg har bare så vidt vært innpå der.


Mette har også så vidt vært innom og hilst på meg i dag – det var hyggelig. Også har jeg visstnok en mormor til – hun som egentlig Serwa og Inka bor sammen med, men hun er på et sted som heter Spania så jeg får ikke treffe henne før det har gått over tre uker til. Hun er visst spent på åssen jeg ser ut og hvordan jeg er. Tre uker er lenge til - da har jeg jo blitt STOR – nesten voksen antagelig!


Vet du hva? Når Synnøve holder en godbit over hodet mitt og jeg setter rumpa i gulvet for å se hva hun har i hånda, så får jeg godbiten – men ikke hvis jeg hopper opp etter den eller blir stående – bare når jeg husker at det lønner seg å sette seg, noe som jo er veldig enkelt – ganske lurt, altså! Nå skal vi visst ha ”pause” her på jobben – vet ikke helt hva det er, men det er sikkert moro!
Håper dere har det bra alle sammen i det gamle hjemmet mitt!

Skal hilse fra Synnøve og si at hun synes jeg har vært veldig snill – så langt i hvert fall…


Stor slafs fra Gadi-babyen!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...